1. Příliš krásné, než aby to byla pravda
Pokud je nějaká nabídka příliš krásná, než aby to byla pravda, nejspíš to pravda není. Takže pokud jste objevili stránky, které nabízejí luxusní kabelky za pakatel, tak byste se měli mít na pozoru. Samozřejmě, zejména na bazarech se čas od času objeví skutečný poklad, kdy někdo nabízí luxusní produkt ve skvělém stavu a za více než přijatelnou cenu, ale je to spíše výjimka než pravidlo. Většinou se spíš jedná o pokus vytáhnout z vás vaše těžce vydělané peníze.
2. Nepůvodní fotky
Solidní prodejce, ať už jednotlivec nebo obchod, si své zboží nafotí sám. Takže jestli chcete poznat solidní obchod, tak zadejte fotku do vyhledávače obrázků. Jestli se jedna a ta samá fotka objevuje na více stránkách, a zejména jestli jsou některé z těch stránek fotobanky, tak byste se při nákupu měli mít na pozoru.
3. Kontakt
Solidní obchod, i ten virtuální, má na stránkách jasně uvedené IČO, email, telefon, adresu a další kontaktní údaje. Pokud je nemůžete najít, nebo pokud najdete akorát email a nefungující telefonní číslo, tak byste opravdu měli od nákupu odstoupit. Myslete na to, že vždycky existuje riziko, že zboží budete muset reklamovat.
4. Reference
Pročtěte si komentáře uživatelů na stránce obchodu, nebo si vyhledejte reference. Většina internetových bazarů nabízí možnost uživatelů ohodnotit prodávajícího, ať už na nějaké škále nebo slovně. Dobré internetové obchody pak nabízejí možnost ohodnotit své služby přímo na jejich stránkách, ať už ve formě hodnocení konkrétního produktu nebo hodnocení jejich služeb jako celku. Dobrý prodejce by se zpětné vazby bát neměl, takže pokud tuto možnost nenabízí, nebo pokud jsou zkušenosti zákazníků špatné, zbystřete.
5. Čtěte
Kolikrát za život už jste bezmyšlenkovitě zaškrtli frázi „četl jsem a souhlasím s obchodními podmínkami“. A kolikrát jste je skutečně četli? Ano, jsou dlouhé a nudné, ale v případě internetových obchodů jsou v případě problémů tím jediným, co máte v ruce.